مشخصات گوشی اپل مدل ایفون se
نوشته شده توسط : رز علینژاد

بعد از آیفون SE که توجه بسیاری را بدلیل قیمت مناسبش جلب کرده بود. اکنون اپل از مدل جدید این گوشی با نام iPhone SE 2020 رونمایی کرد. همانند تاریخی که مورد انتظار ما بود(27 فروردین 99)، مشخصات و قیمت میان رده جدید اپل ساعاتی پیش در وبسایت رسمی این شرکت قرار گرفت. گوشی ایفون se جدید از ویژگی های بسیار خوبی برخوردار است که نظر همه کاربران را به خود جلب می‌کند. در ادامه قصد داریم به بررسی این محصول بپردازیم پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

طراحی و ساخت گوشی ایفون se

طراحی این گوشی همانطور که اشاره کردیم چیز جدیدی با خود ندارد. در واقع این طراحی را پیشتر در گوشی‌های آیفون 5 و 5S دیده بودیم. اپل بعد از اینکه طراحی شیشه‌ای گوشی‌هایش را در آیفون 5 کنار گذاشت، از طراحی بدنه فلزی در 5S استفاده کرد. این طراحی به قدری طرفدار پیدا کرد که با تغییر آن در گوشی آیفون 6، بسیاری از کاربران اپل نامید شدند. ابعاد گوشی حتی یک دهم میلی‌متری هم تغییری نکرده و برابر با 123.8×58.6×7.6 میلی‌متر و وزن دستگاه 113 گرم می‌باشد.

 

شاید اپل می‌توانست از طراحی نزدیک به گوشی‌های آیفون 6 و 6S در این گوشی استفاده کند، اما باید اعتراف کنیم که طراحی 5S برای یک گوشی 4 اینچی بسیار دلچسب‌تر از طراحی دو گوشی جدید آیفون می‌باشد. در ضمن، با توجه به اینکه عرضه گوشی آیفون SE در برنامه کاری روتین اپل جایی نداشت، شاید بهترین، ارزان‌قیمت‌ترین و سریع‌ترین راه برای طراحی یک گوشی جدید، استفاده از طراحی قدیمی بود.

اما این طراحی با وجود طرفداران زیادی که دارد، دارای برخی نقاط منفی نیز می‌باشد. استفاده از طراحی قدیمی، شامل مواردی مانند نسل قدیمی تاچ آی‌دی اپل، دوربین سلفی 1.2MP و صفحه‌نمایشی با حاشیه‌های زیاد با اطرف قاب جلویی گوشی می‌باشد. همانطور که می‌دانید، استاندرادهای امروزی طراحی گوشی‌های هوشمند، ایجاب می‌کند که صفحه‌نمایش دستگاه از کمترین حاشیه ممکن از اطراف برخوردار باشد – که این مساله در SE دیده نمی‌شود.

گوشی اپل آیفون اس‌ای با یک محافظ Ion-Strengthened Glass (نوعی محافظ گوریلا گلس سفارشی‌سازی شده) پوشش داده شده و همچنین یک پوشش چربی‌گریز (Oleophobic) برای مصون ماندن گوشی در برابر لکه‌ها و اثر انگشت در نظر گرفته شده است.

 صفحه نمایش

آیفون SE 2020 دارای صفحه نمایشی 4.7 اینچی از نوع Retina IPS LCD است. همانطور که گفته شد این صفحه نمایش تا 60 درصد از قاب جلویی را پوشانده است. صفحه نمایش این آیفون دارای رزولوشن 750 در 1334 پیکسل است که در نتیجه تراکم پیکسلی 326 پیکسل بر اینچ حاصل می شود. طبیعی است که در گوشی با چنین قیمتی از صفحه نمایش اولد و یا سوپر رتینا استفاده نشود اما همین صفحه نمایش نیز کیفیت بسیار بالایی دارد که شاید تنها گوشی های سطح بالای بازار و یا دیگر آیفون ها بتوانند کیفیتی بالاتر از این کیفیت را ارائه کنند.

 

آیفون SE 2020 نیز همچون سایر آیفون های مدرن از True Tone در صفحه نمایش خود پشتیبانی می کند که باعث شده بتوان درجه حرارت رنگ ها را تنظیم کرده و در نتیجه کیفیت رنگ ها و تصاویر را افزایش دهید. تنها موردی که در صفحه نمایش آیفون SE 2020 نیاز است بهبود پیدا کند، روشنایی است که اگر بیشتر بود بهتر بود اما با این حال روشنایی 625 نیتی این گوشی از آن از آیفون 7 بیشتر است اما در مقابل روشنایی 800 نیتی آیفون 11 پرو مکس چیزی برای گفتن ندارد.

بررسی اپل SE

دوربین

در پنل پشتی آیفون SE تنها یک دوربین 12 مگاپیکسلی Wide قرار دارد که دیافراگم آن با ضریب f/1.8 باز شده است. این لنز توان ضبط ویدئو های 2160 پیکسلی با سرعت 60 فریم بر ثانیه را دارد. اما اپل برای ثبت تصاویر پرتره به جای استفاده از دوربین ثانویه از یک حسگر جدید به نام”Monocular Depth Sensing” استفاده کرده است. علاوه بر آن می‌تواند ویدئو های 720 پیکسلی را با سرعت 240 فریم بر ثانیه ضبط کند. در جلوی گوشی نیز شاهد حضور یک دوربین 7 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگرم f/2.2 هستیم که قابلیت تشخیص چهره را دارد. دو دوربین ذکر شده توانایی ثبت تصاویر با کیفیتی را دارند، اما در مقایسه با پرچمداران جدید و حتی میان رده های اندرویدی کیفیت پایین تری خواهد داشت.

“لبخند بزنید، شما در پرتره(Portrait) هستید”، این جمله ای است که اپل برای معرفی حالت پرتره آیفون SE استفاده کرده است. در واقع از این پس با استفاده از توان پردازشی بالای تراشه A13 Bionic، می‌توانید با استفاده از دوربین سلفی دستگاه عکس های پرتره بگیرید. همچنین لازم است بگوییم که این بار حالت پرتره به همراه افکت های بلوری زیبا تری عرضه می‌شود که عکاسی هنرمندانه از سوژه ها را بهتر از پیش می‌کند. همچنین این ویژگی حتی در دوربین سلفی آیفون اس ای نیز تعبیه شده است. علاوه بر این، با استفاده از اسلایدر بسیار ساده ای که قرار داده شده است، می‌توانید میزان عمق بلوری شدن عکس های خود را به طور کامل به دست بگیرید. این امکان هم قبل و هم بعد از گرفتن عکس برای شما فعال می‌باشد.

صبر کنید، ویژگی پرتره عکس ها هنوز ادامه دارد. علاوه بر اینکه می‌توانید به صورت دستی پرتره را اعمال کنید، اپل 6 حالت ویژه استودیویی Portrait Lighting را در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید با استفاده از آن روشنایی پرتره عکس های خود را تنظیم کرده و تصاویر بسیار زیبایی را خلق کنید. قابلیت دیگر دوربین آیفون SE ویژگی HDR جدید است که با استفاده از گرفتن عکس های متعدد و ادغام آنها با هم، یک عکس بسیار زیبا به شما تحویل می‌دهد که میزان سایه ها و روشنایی ها با یکدیگر همخوانی خوبی دارند.

قابلیت بسیار ویژه ای که اپل روی آن تاکید دارد، ضبط ویدئو های 4K می‌باشد. که با استفاده از آن می‌توانید ویدئو هایی ضبط کنید که نسبت به ویدئو های 1080 پیکسلی، چهار برابر با کیفیت تر هستند. از دیگر ویژگی های دوربین می‌توانیم به حالت QuickTake اشاره کنیم که با استفاده از نگه داشتن دکمه شاتر می‌توان تصاویر متحرک از سوژه های خود تهییه نماییم.

کلام آخر

نظرات بسیار متعددی درباره این گوشی کوچک و دوست داشتنی اپل وجود دارد. گاها و به نظر برخی از منتقدان این گوشی به غیر از منفعت‌های اقتصادی فراوان برای اپل چیز خاص دیگری ندارد و به نظر برخی کاربران، این گوشی دقیقا همان چیزی بود که از اپل انتظار داشتند. واقعیت امر این است که وقتی صحبت از محصول اپل به میان می‌آید، کمتر از دیگر محصولات سایر کمپانی‌ها به سخت‌افزار و امکانات معمول در محصول اپل پرداخته می‌شود. برخی قواعد اپل برای کاربران به نوعی استاندارد تبدیل شده‌اند که در گوشی‌های اندرویدی و ویندوزی خلاف این مساله حاکم است. بهره‌گیری از بهترین صفحه‌نمایش در حالی که تفاوت چندانی برای چشم کاربران ندارد، بهره‌گیری از بهترین دوربین در حالی که از دوربین گوشی انتظار عکاسی حرفه‌ای نمی‌رود و یا مثلا شارژ بی‌سیم در حالی که به شکل واقعی کاربر را از اتصالات سیمی خلاص نمی‌کند، هم برای اپل و هم بسیاری از کاربران اهمیت ندارد. اما باید اعتراف کنیم که اپل می‌توانست بهتر از این‌ها در این محصولش کار کند. به هر حال به نظر ما در حالی که خریدار غیر اپلی که به دنبال خرید گوشی اپل می‌باشد، آیفون 6S را به احتمال زیاد به SE ترجیه خواهد داد. اما مطمئن باشید که اکثر کاربران قدیمی اپل که با گوشی‌های صفحه کوچک اپل کار کرده‌اند، SE را به عنوان ایده‌آل‌ترین گوشی نسل جدید تلقی می‌کنند.

 

 





:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی گوشی ایفون SE , خرید گوشی ایفون SE , قیمت گوشی ایفون SE , مشخصات گوشی ایفون SE , گوشی ایفون SE ,
:: بازدید از این مطلب : 342
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: